Saveti psihologa – kako sačuvati mentalno zdravlje tokom pandemije

NULL

Situacija u kojoj se nalazimo zbog pandemije koronavirusa koja vlada te smo u izolaciji nikome nije pala lako. Strah je taj koji se javlja kod većine ljudi zbog informacija koje nam stižu sa svih strana. Takve reakcije su očekivane i opravdane jer se do sada nismo sretali sa ovom vrstom pandemije.

Pročitajte šta psiholozi kažu se oni bore sa novonastalom situacijom, kako se bore sa napadima straha i kako provode vreme u kućama.

 

Vesti gledam samo dva puta dnevno

Vesti vezane za koronavirus se menjaju iz sata u sat i većina nas svaku informativnu emisiju isprati.

Takvo ponašanje će samo pojačati osećaj stresa – kaže dr Nejt.

Svako jutro izađem na svež vazduh

Da bi se vaše raspoloženje popravilo, najefikasniji način je da provedete bar 15 minuta na svežem vazduhu.

Kratka šetnja po dvorištu me oslobađa stresa i to je svakodnevni deo moje rutine. Osim toga, za imuni sistem je jako važno izaći u prirodu makar i na kratko – kaže doktor Nejt.

Svakog dana se čujem sa dragim ljudima

Usled izolovanosti od ljudi može se javiti osećaj tuge, ankcioznosti i depresije, pa da bi se to izbeglo potrebno je da se jednom dnevno čujemo sa dragim ljudima. U ovim trenucima podrška je najbitnija.

Učim da sviram gitaru

Iskoristite ovaj period za sticnje novih veština ili jednostavno slušanje muzike. Naučnici su utvrdili da dobar ritam može da popravi raspoloženje

Oduvek sam želeo da naučim da sviram, a sad imam vremena za to – kaže doktor Nejt.

Kuvam omiljena jela

Klara Sigal kaže da u ovom hobiju uživa najviše, a i nedavno istraživanje je pokazalo da je kuvanje u najvećoj meri oslobađa od stresa.

Vežbam

Jutarnja fizička aktivnost ublažava osećaj stresa tokom dana.

Celodnevno sedenje ispred TV-a u glavi može uzrokovati osećaj izolovanosti i samoće, pa će pomoći čak i samo malo aktivnosti – kaže doktorka Klara.

Čista kuća, čiste misli

Gledam oko sebe i razmišljam što treba počistiti, kakav mi je nered ispod kreveta? Takve stvari pomažu da skrenemo misli sa stvari na koje ne možemo da utičemo – ističe dr Klara.

Dva puta dnevno meditiram

Meditacija na naš organizam i psihu deluje kao lek za opuštanje, a za to postoje i naučni dokazi.

Što duže pokušavate da ignorišete strah i anksioznost, to je gore po vas zato ih se ja oslobađam putem meditacije – navodi doktorka.

Gledam komedije

Ovo je ritual koji ne preskačem ni jedno veče. Legnem, pokrijem se i odlutam na dva sata. Ovo zaista pomaže u povećavanju raspoloženja – kaže dr Majkl.

Trudim se da pomognem svakog dana

Nauka kaže da kada nekome pomognete, automatski se osećate bolje.

Ja se trudim da svakog dana uradim nešto lepo za ljude iz mog okruženja. Ako je nekome potrebno da odem u prodavnicu, to uradim. Stvarno se osećam mnogo bolje nakon toga – kaže doktor Majkl.

 

 





Prijava na newsletter

Pročitajte još: